Duurzaam en sociaal ondernemen als strategie
Waarom duurzame koplopers ook financieel succesvoller zijn dan een gemiddelde organisatie
Van de duurzame voedingsproducent, het armoedebestrijdende IT-bedrijf en de klimaatneutrale bouwer tot de eerlijke kledingketen; in alle branches streven bedrijven naar nieuwe, sociale vormen van ondernemen.
En met succes: duurzame koplopers zijn ook financieel succesvoller dan een gemiddeld bedrijf. Maar je hoeft geen Tony’s Chocolonely of Moyee Coffee te zijn om positieve impact te maken. Ontdek tijdens Impact Day hoe je ook als regulier bedrijf maatschappelijke waarde kunt combineren met een toekomstbestendige businesscase. Met onderwerpen als:
- – De businesscase voor het brede bedrijfsleven: hoor hoe grote én kleine bedrijven sociaal, klimaatneutraal en circulair innoveren.
- – De betekeniseconomie: van voeding, toerisme en mobiliteit tot energie en kleding – in welke branches is verantwoord ondernemen economische noodzaak?
- – De valkuilen: leer van de fouten van anderen om zelf succesvol een duurzame strategie door te voeren.