Tijdens deze informele “unternehmer stammtisch” voor Haagse ondernemers staat het thema Marketing in Duitsland centraal. De voertaal is Nederlands. Er is een inhoudelijk deel over (merk- en product) positionering en marketing in Duitsland. Ook is er ruimte voor netwerken en het delen van ervaringen. Met Elze van Veenendaal van het Haagse NAÏF.
Als buurland is Duitsland een interessante afzetmarkt voor Haagse ondernemers. Ondanks dat het zo dichtbij ligt, is een goede voorbereiding in o.a. cultuur en taal belangrijk om succesvol zaken te doen. Daarom organiseert de gemeente Den Haag samen met de Duits-Nederlandse Handelskamer regelmatig bijeenkomsten rond ondernemen in Duitsland.
Programma
– 18.30: Inloop
– 19.00: Aanvang
Zakelijke marketing in Zuid-Duitsland door Peter Vermeij van het Nederlandse consulaat München
Peter Vermeij is de consul-generaal van het Nederlands consulaat-generaal te München. Het consulaat ondersteunt het Nederlandse bedrijfsleven op de (Zuid-)Duitse markt.
Tips & tricks Duitse marketing door Knut Volkenand van M28 Markenwerbung
M28 is een marketingbedrijf uit Düsseldorf met ruime ervaring met het introduceren van Nederlandse merken in Duitsland, waaronder bijvoorbeeld Friesland Campina.
De eerste stappen in Duitsland door Elze van Veenendaal van NAÏF
Elze van Veenendaal van het Haagse NAÏF vertelt over positionering en de eerste ervaringen met marktonderzoek (focusgroep interviews) in Duitsland.
– 20.00: Zakelijke Duitsland pubquiz
– 20.20: Netwerkborrel
– 21.00: Einde
Aanmelden
Aanmelden kan via www.denhaag.nl/internationaalondernemen (registratielink onder uitgelicht).
Aan deelname zijn geen kosten verbonden.