Social business generator / pitch event voor impact makers, georganiseerd door Social Club The Hague & Spaces
- key-note
- vier sociaal ondernemers pitchen hun business plan en onderneming
- gezellige netwerkborrel met lekkere hapjes en drankjes.
Programma
16:00 // welkom, inloop & registratie
17:00 // keynote en pitches
17:30 // verdiepingstafels en netwerken
18:45 // terugkoppeling verdiepingstafels
19:30 // drinks
Keynote
Suzanne Smulders, Co-founder LENA
LENA The Fashion Library is de eerste kleding bibliotheek in Nederland, met een thuisbasis in Amsterdam. De Fashion Library biedt een breed aanbod aan fashionable kleding van jonge opkomende ontwerpers en breidt haar aanbod steeds verder uit met duurzame bekende kledingmerken en vintage mode. Een abonnement stelt je in staat je favoriete stukken te dragen, zo lang als jij wilt. Of dat ene bijzondere item te lenen voor een speciaal moment. In februari 2016 lanceerde LENA haar online library systeem, waardoor het voor iedereen in Nederland makkelijk is om zijn/haar kledingkast te vullen met de duurzame kleding van LENA.
Voor het ophalen en retourneren van bestellingen werkt LENA samen met een netwerk van concept-stores en restaurants die passen bij hun concept. LENA zoekt op dit moment een geschikt ‘swappoint’ in Den Haag.
Pitches
De vier pitchers zijn:
- Onzichtbaar Den Haag // Onzichtbaar Den Haag professionaliseert de kennis, kunde en ervaring van (toekomstig) professionals die werken met en voor ‘de kwetsbare burger’. Dit doen zij door het inzetten van die kwetsbare burger en hun ambassadeurs, met hun kennis, kunde en ervaring. Ze zijn op de goede weg, maar nog niet waar ze willen zijn. Ze zijn opzoek naar expertise en steun om de volgende stap te zetten.
- De Spullenier // Een fysieke winkel in de wijk waar mensen spullen kunnen lenen, workshops kunnen geven en waar er kan worden geklust. De Spullenier zoekt partijen via wie zij dit concept kunnen verspreiden in de regio Haaglanden.
- Namu // Namu wilt samen met allochtone vrouwen vers bereide en zelfgemaakte maaltijden aanbieden aan lokale ondernemingen. Namu wil deze twee groepen bij elkaar te brengen, ziet maatschappelijke impact en is op zoek naar sparringpartners.
- FlexStagiair // FlexStagiair maakt het voor ondernemers en start-ups makkelijker een stagiair aan te nemen door het bundeling van krachten. Maar hoe bereik je de juiste doelgroep?
Op 3 oktober krijg je de gelegenheid om mee te denken met deze vier sociaal ondernemers.
EXTRA… Tijdens de borrel is er tevens een meethub van Social Hub Den Haag. Je kunt je vraag over sociaal ondernemen direct aan een expert stellen